1946

2023-08-29 11:00:00

Minnen från en svunnen tid.

Redan på -40 talet var det många Knipplebor som pendlade till Kungälv där de var anställda av självaste Sigvard Andersson, Kungälvs Rörläggeri AB.

Flera av dem arbetade i många år för Sigvard Andersson, innan han gick i pension.

1979 beslutade Gunnar Einarsson att nu får det vara slut på pendlandet och efter några år var det flera som valde att börja arbeta för Gunnar på Knippla istället, o på den vägen är det.

Egon Karlsson som arbetat både för Sigvard och Gunnar, fann detta i sina "gömmor"

Klicka på bilden för att se hela:)